فرجام همکاری جنرال الکتریک با ایران

07:05 - 1400/01/18
شرکت آمریکایی جنرال الکتریک اعلام کرد: به دنبال تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، این شرکت فعالیت‌های خود در ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، سخنگوی جنرال الکتریک در این باره می‌گوید: ما در حال تطبیق دادن فعالیت‌هایمان در ایران هستیم تا از تغییرات اخیری که در قوانین آمریکا ایجاد شده تبعیت کنیم. فعالیت‌های جنرال الکتریک در ایران تا به امروز محدود شده و در مطابقت با مقررات، مجوزها و سیاست‌های دولت آمریکا قرار دارد.

بر اساس تصمیم دولت آمریکا، مجوزهای صادر شده برای فعالیت شرکت‌های آمریکایی در ایران در 3 تا 6 ماه آینده لغو خواهد شد. علاوه بر تجهیزاتی که شعبه‌های خارجی جنرال الکتریک در خارج از آمریکا به ایران فروخته‌اند، بر اساس آمارها این شرکت در 3 ماهه منتهی به 31 مارس، 1.49 میلیون دلار سفارش از ایران دریافت کرده است. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، مجوز صادر شده برای همکاری جنرال الکتریک با ایران پس از اوایل ماه نوامبر دیگر معتبر نخواهد بود.

به دنبال اعلام تصمیم جنرال الکتریک مبنی بر پایان دادن به فروش محصول‌های خود به ایران در اواخر امسال، سهام این شرکت آمریکایی شاهد افت 1.2 درصدی بود.