تداوم سقوط قیمت نفت خام

06:46 - 1400/01/18
در شروع معاملات این هفته، نفت خام به روند رو به افول روزهای اخیر خود ادامه داد به گونه‌ای که قیمت نفت برنت به کمتر از 75 دلار در هر بشکه عقب نشینی کرد. احتمال افزایش تولید اوپک و آمریکا از دلایل ایجاد فشار بر بازار به حساب می آید.

در پایان هفته وزرای انرژی روسیه و عربستان از بررسی موضوع افزایش تولید نفت سخن به میان آوردند. وزیر نفت عربستان در این میان اعلام کرد که موضوع افزایش سقف تولید اوپک در نشست آتی این نهاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گفته می شود این دو تولید کننده بزرگ نفت بر روی رشد روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت به توافق رسیده اند.

در این میان موسسه بیکرهیوز نیز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا در هفته منتهی به 25 ماه می 15 عدد افزایش یافته و به 859 دکل رسیده است. انتشار این خبر نیز فشار ملموسی را بر معاملات نفت خام وارد کرد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای با افتی 1/8 درصدی در سطح 75 دلار قرار دارد. پیش‌تر قیمت تا 74/5 دلار نیز تنزل کرده بود. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژوئن با کاهشی به میزان 2/4 درصد در سطح 66/1 دلار معامله می‌شود.