تغییرات قیمت پلی‌اتیلن در هفته اخیر

06:37 - 1400/01/18
قیمت پلی اتیلن سبک این هفته روندی رو به افول را در بازارهای آسیایی تجربه کرد اما پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین تغییر قیمت ملموسی را در مدت مذکور به ثبت نرساندند.

پلاتس: به صورت سنتی، تقاضا برای پلی اتیلن سبک در ماه رمضان به ویژه از سوی آسیای جنوب شرقی کاهش می یابد. همین روند نیز در برهه کنونی بر بازار این محصول حاکم شده و قیمت را در مسیر نزولی قرار داده است.

پلی اتیلن سبک خطی در بازارهای وارداتی آسیا روندی صعودی را در اوایل هفته تجربه کرد اما در ادامه به تبع افت قمیت در بازار دالی چین، میزان افزایش قیمت‌های وارداتی خنثی شد. در بازار پلی اتیلن سنگین معاملات کم حجمی در هفته اخیر مشاهده شد و همین امر نیز ثبات قیت این محصول را در پی داشت.

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با کاهشی 15 دلاری در سطح 1205 دلار قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 10 دلار ارزان شد به 1230 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1190 دلار رسید که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت همین وضعیت را پشت سرگذاشت و در سطح 1210 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا تغییر قابل ذکری را به ثبت نرساند در سطح 1370 قرار گرفت. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییر ملموسی را تجربه نکرد و سطح 1370 دلار قرار گرفت.