نوسان محدود قیمت پلی‌اتیلن در آسیا

06:09 - 1400/01/18
در هفته‌ای که گذشت، معاملات چندان پرنوسانی در بازار پلی‌اتیلن مشاهده نشد و قیمت انواع مختلف این محصول حداکثر تا 10 دلار در هر تن افزایش یافت.

پلاتس: به گفته فعالان بازار محصولات پتروشیمی، با شروع ماه رمضان در کشورهای مسلمان، به همانند سال‌های گذشته تقاضا برای پلی‌اتیلن در آسیا پایین آمده است. در این میان رشد قیمت نفت منجر به افزایش قیمت پلی اتیلن در برخی از مناطق شده است.کاهش نرخ تولید در برخی از واحدهای تولیدکننده پلی اتیلن سبک خطی در چین نیز از دیگر عوامل حمایت کننده از قیمت این محصول به حساب می آید. در بازار پلی اتیلن سنگین نیز کماکان شاهد وجود تقاضای قوی از سوی صنایع پایین دستی هستیم امری که منجر به تحریک قیمت شده است.

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1220 دلار قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا همین وضعیت حاکم بود و قیمت به 1240 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1190 دلار رسید که این رقم نشان دهنده رشد 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت با افزایشی به همین میزان در سطح 1210 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا با افزایشی 10 دلاری در سطح 1370 قرار گرفت. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییر ملموسی را به ثبت نرساند و سطح 1370 دلار قرار گرفت.