ورود مجلس به افزایش قیمت خودرو

05:44 - 1400/01/18
به‌دنبال افزایش قیمت برخی از محصول‌های ایران‌خودرو و سایپا، مدیران این دو شرکت به همراه وزیر صنعت به کمیسیون صنعت مجلس احضار شدند.

در یک ماه اخیر شرکت‌های خودروسازی به دلایل مختلف اقدام به افزایش قیمت تعدادی از محصول‌هایشان کردند که همین موضوع نارضایتی مشتریان را به‌دنبال داشت. خودروسازان با استناد به این که هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده و ملزم به تغییر قیمت‌ها هستند، خود را در اعمال این تصمیم‌ها بی‌تقصیر می‌دانند، اما مشتریان خواستار افزایش کیفیت محصول‌ها هستند و گرانی را برنمی‌تابند.

در حال حاضر علاوه‌بر افزایش قیمت کارخانه‌ای تعدادی از محصول‌های ایران‌خودرو و سایپا، بازار نیز شاهد افزایش قیمت این محصول‌ها است؛ به‌نحوی‌که حاشیه قیمت برخی خودروها از مرز ۹ میلیون نیز گذشته است. همین موضوع عاملی شده بازار دلالی در این خودروها رونق پیدا کرده و هر کس درصدد سود بیشتر در این معاملات باشد.

در این شرایط، افزایش قیمت خودرو سبب شده کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. این هفته قرار است کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران دو شرکت خودروساز تشکیل جلسه داده و دلایل افزایش قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.