تاثیر خروج آمریکا از برجام بر سهام

سیاست‌گذار بازار سرمایه در خصوص خروج آمریکا از برجام معتقد است جای هیچ‌گونه نگرانی برای سهامداران نیست.  

 به باور نهاد ناظر بازار سرمایه پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام اکنون جای هیچ نگرانی برای حمایت از سهامداران در بازار سهام نیست. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص تاکید دارد: سهامداران حرفه‌ای بازار سهام با اشراف به آثار روانی اخبار پیرامونی برجام بر عدم اثرات بلندمدت چنین اقدام‌هایی واقف بوده و هم اکنون با توجه به استراتژی بلندمدت خود و سودآوری شرکت‌ها تمایلی به فروش سهام ندارند. از دید شاپور محمدی سودآوری شرکت‌ها بهتر از دوره‌های مالی قبل است و انتظار می‌رود استراتژی کسب بازدهی در روند بلندمدت بازار سهام ادامه یابد، این در حالی است که وی عنوان می‌کند: چنانچه در مواقع مقطعی اگر عده‌ای بخواهند دارایی‌های خود را نقد کنند، به طور حتم صندوق تثبیت در این باره کمک می‌کند.

محمدی که با خبرگزاری «فارس» صحبت کرده، اظهار می‌کند: وضعیت سود آوری شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز برآوردی در بودجه آن‌ها، اغلب حاکی از وضعیت بهتر درآمدی و فروش مناسب شرکت‌ها دارد و در مجموع از لحاظ تاثیرات ارزی و فروش وضعیت مناسبی برای شرکت‌های بورسی رقم خورده است. البته وی امیدوار است با کمک همه ارکان سیاست گذاری وضعیت بهتری برای بازار سرمایه بوجود خواهد آمد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره دیگر مسایل پیگیری‌شده در بازار همچون اخذ تسهیلات اعتباری کارگزاری‌ها از بانک‌ها عنوان می‌کند: در این مورد هماهنگی کامل با بانک مرکزی وجود دارد و اصلاح این اعتبارات و در روند منطقی دنبال می‌شود.

Submitted by admin on