بسته حمایتی دولت برای روغن خوراکی

05:34 - 1400/01/18
ستاد تنظیم بازار در تازه‌ترین جلسه خود تصمیم گرفت با تشکیل کارگروهی شرایط را به سمتی سوق دهد که قیمت روغن متعادل شود و تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از این وضعیت منتفع شوند.

در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار افزایش روغن خوراکی با حضور تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه تولیدکنندگان روغن، در این جلسه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، درخواست افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت را داشتند اما با توجه به سیاست‌های دولت و در آستانه ماه رمضان مقرر شد شرایط متعادلی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد شود.

بر مبنای تصمیم دیروز ستاد تنظیم بازار قرار شد کارگروهی تشکیل شود تا بتوان بسته‌ای حمایتی برای تولیدکنندگان روغن تدوین کرد. در عین حال دولت نیز همچنان حمایت از تولید را مدنظر قرار دهد. این بسته‌ قرار است از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تهیه شود. به گفته سیامک ربیعی؛ دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تامین و تولید روغن و چربی‌های خوراکی اولویت اول دولت این است که کنترل قیمت را برای مصرف‌کننده صورت دهد. ضمن اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد بسته پیشنهادی به نحوی تدوین شود که از ابتدای زنجیره تولید؛ کشاورزان تا انتهای آن؛ صنایع تبدیلی از جمله صنایع روغن‌کشی و شرکت‌های روغنی در آن دیده شود.