توضیحات «غدام» از گزارش‌های بودجه‌بندی

05:29 - 1400/01/18
شرکت خوراک دام پارس در اطلاعیه‌ای به توضیح در راستای بودجه 95 و نیز پیش‌بینی بودجه سال 96 پرداخت. در این اطلاعیه ابتدا به سال 95 اشاره شده و آمده است که :

1-    کاهش تولید و فروش شرکت را به تغییر سیاست فروش شرکت وابسته دانسته که از اعتباری به نقدی تغییر ماهیت یافته است. این موضوع طبعا به افت فروش و همچنین تولید شرکت در این سال اشاره دارد. از سوی دیگر در دوره 10 ماهه از این سال مالی، زیان عملیاتی را به بازخرید تعدادی از پرسنل شرکت مربوط دانسته و هزینه‌های مالی آن را در مرز 400 میلیون تومان اعلام می‌دارد.

2-    در بند بعدی به تغییر در بهای تمام شده پرداخته شده که از تغییر در نرخ نهاده‌های مورد استفاده در شرکت (ذرت، سویا و گندم) ناشی شده اند تا نهایتا تغییر نرخ فروش شرکت را رقم زند.

همچنین «غدام» در توضیح گزارش پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 به این موارد می‌پردازد:

1-    ابتدا این شرکت موضوع پیش‌بینی قیمت خرید نهاده را بررسی کرده و آن را بر اساس شرایط بازار‌های داخلی و خارجی می‌داند که در این جهت برآورد کارشناسی شده از کشورهای اصلی تامین کننده مواد اولیه و نرخ ارز نیز در پیش‌بینی دخیل بوده است.

2-    در بند بعدی به قیمت‌های فروش پیش‌بینی شده اشاره شده و آن را بر اساس قیمت خرید نهاده‌ها بر‌می‌شمرد.

3-    در آخرین بند نیز به افزایش مقداری تولید رسیدگی شده است؛ که قراردادهای تولید خوراک دام (با شرکت شریف‌آباد) و تولید خوراک طیور (با شرکت مرغک) در این مهم موثرترین رویداد بوده‌اند.