حاشیه سود MEG به اوج دو ماه اخیر رسید

05:21 - 1400/01/18
بالابودن سطح ذخایر مونواتیلن گلایکول (MEG) در چین این هفته نیز بازار این محصول را زیر فشار قرار داد و قیمت روندی نزولی را تجربه کرد. با این وجود حاشیه سود تولید MEG در بالاترین سطح دو ماه اخیر قرار دارد.

پلاتس: این هفته میزان ذخایر MEG در بنادر چین همانند هفته های گذشته در سطح بالایی قرار داشت و همین امر نیز قیمت این محصول را به محدوده منفی کشاند. با این وجود به علت خروج تعدادی از واحدهای تولیدی از چرخه تولید به منظور انجام فرآیند تعمیر و نگهداری، سطح عرضه نیز این هفته محدود بود و بدین ترتیب کاهش قیمت نه چندان ملموسی در بازار MEG به ثبت رسید. . از جمله واحدهای تعطیل شده در این هفته می توان به واحد شماره 2 تولید MEG شرکت Ya Plastic تایوان اشاره کرد.

با وجود افت قیمت، حاشیه سود تولید MEG در آسیا هم اکنون به 103 دلار در هر تن رسیده که این بالاترین رقم در دو ماه اخیر به حساب می آید. کاهش ملموس قیمت اتیلن در هفته های اخیر مهمترین عامل افزایش حاشیه سود تولیدMEG به شمار می رود.

بر این اساس قیمت هر تن MEG در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 6 دلاری در این هفته به 1009 دلار رسید. قیمت در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز با کاهشی به همین میزان در سطح 1014 دلار قرار گرفت.