اجتناب‌ناپذیربودن افزایش قیمت لبنی‌ها

05:19 - 1400/01/18
فعالان لبنی همزمان با بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی و محصول‌‌های پتروشیمی اعتقاد دارند افزایش قیمت محصول‌های لبنی اجتناب ناپذیر است اما آن‌ها امیدوارند قیمت‌های موجود تا پایان ماه رمضان حفظ شود.

پس از تصمیم دولت مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز و تعیین دلار 4200 تومانی حال فعالان لبنی اعتقاد دارند این مساله به طور حتم روی صنعت تاثیرگذار خواهد بود و فقط محدوده لبنی‌ها نخواهد بود بلکه سایر صنایع را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر مبنای آنچه فعالان لبنی از بازار روایت می‌کند افزایش قیمت اجتناب ناپذیراست و تنها به گفته علی رجبی؛ رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران امیدوارند حداقل این اتفاق بعد از رمضان روی دهد.

پیش‌بینی فعالان این است که صنعت لبنی شاهد افزایش قیمت در هفته‌های آینده باشد. در این میان علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی که بیشتر آن‌ها وارداتی است محصول‌های پتروشیمی نیز که در بسته‌بندی به کار می‌روند نیز افزایش قیمت داشته است.

معمولا در ماه رمضان به دلیل اینکه یک یا دو وعده غذایی حذف می‌شود میزان مصرف ماست کمتر می‌شود اما مصرف پنیر و شیر سیر صعودی دارد و تمام سعی فعالان لبنی این است که حداقل در این ماه افزایش قیمت نداشته باشد. با این وصف فعالان می‌گویند: طبق روال همه ساله قیمت محصول‌های لبنی به سبب افزایش حقوق و دستمزد و حامل‌های انرژی حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و این چیزی نیست که ستاد تنظیم بازار بخواهد آن را ابلاغ کند.

در همین رابطه نیز بخوانید:

شفافیت پتروشیمی‌ها با ارز تک نرخی

قیمت مصوب کالاهای اساسی در رمضان