معاملات کم‌رمق پلی‌اتیلن در دومین هفته متوالی

05:19 - 1400/01/18
بازار پلی‌اتیلن در دومین هفته متوالی معاملات آرامی راپشت سرگذاشت و انواع مختلف این محصول با تغییر قیمت ملموسی در این هفته مواجه نشدند.

پلاتس: به علت تعطیلی بازارهای چین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته، فضای بسیار آرامی بر بازار انواع پلی‌اتیلن حاکم بود و حتی پس از اتمام تعطیلات نیز تحول قابل ذکری در این بازار شکل نگرفت. در بازار داخلی چین، قیمت پلی‌اتیلن سبک به تبع کاهش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این کشور به میزان نه چندان ملموسی پایین آمد اما این تغییر قیمت تاثیر چندانی بر بازار وارداتی نداشت. در این میان پلی‌اتیلن سبک خطی در بازار وارداتی چین با رشد قیمت محدودی مواجه شد. افزایش قیمت این محصول در معاملات آتی بازار کالایی دالیان از جمله دلایل رشد قیمت در بازار وارداتی به حساب می‌آید.

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1210 دلار قرار گرفت.  در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا همین وضعیت حاکم بود و قیمت به 1230 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1180 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت بدون تغییری ملموس در سطح 1200 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا بدون تغییری قابل ذکر در سطح 1350 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا همین وضعیت حاکم بود و قیمت به 1370 دلار رسید.