بازارهای آسیایی روندی مبهم را تجربه کردند

متانول چین به 400 دلار رسید

05:16 - 1400/01/18
بازار متانول هفته آرامی را پشت سرگذاشت و قیمت این محصول در بازار وارداتی چین به علت کمبود عرضه با رشدی مختصر سرانجام به 400 دلار رسید. در بازار جنوب و جنوب شرق آسیا به تبع کاهش تقاضا در آستانه ماه رمضان، قیمت کمی زیر فشار قرار گرفت اما در بازار کره جنوبی تغییر قیمت ملموسی به ثبت نرسید.
متانول چین به 400 دلار رسید

پلاتس: تعطیلی تعدادی از واحدهای بزرگ تولید متانول در خاورمیانه در هفته‌های اخیر منجر به کمبود عرضه این محصول به شرق آسیا به ویژه بازار چین شده و همین امر نیز قیمت را در بازار چین تحریک کرده است. در این میان در آستانه ماه رمضان، میزان تقاضا برای متانول در جنوب شرق آسیا و هند کاهش یافته است.

از اخبار مهم این هفته می توان به احتمال بازگشایی واحد تولید متانول پتروشیمی فناوران در 14 می اشاره کرد. همچنین یک مقام مسئول در پتروشیمی زاگرس اعلام کرد که واحد شماره یک این مجموعه از روز 28 آوریل با 80 درصد ظرفیت به مدار بازگشته است. همچنین واحد شماره دو پتروشیمی زاگرس پس از انجام عمللات تعمیر و نگهداری قرار است در اواخر ماه می بازگشایی شود.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 2 دلاری در این هفته در سطح 400 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 3 دلاری، قیمت 420 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت تغیر ملموسی را تجربه نکرد و این محصول در سطح 415 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول با افتی 10 دلاری به 399 دلار رسید.