خودروسازان فرانسه مشتاق حضور در ایران

05:05 - 1400/01/18
مدیرامور خاورمیانه خودروساز لوکس فرانسوی DS با اشاره به ادامه فعالیت در بازار ایران درصورت احتمال خروج ترامپ از برجام، از ورود ۵ خودروی جدید به ایران در دو سال آینده خبر داد.

نکته حایز اهمیت در حوزه کاری خودروسازان فرانسوی با ایران علاقه‌مندی است که برای حضور در بازار بکر ایران دارند. به گزارش مهر، کریستوفر وارد با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های فرانسوی برای ورود به بازار ایران تاکید دارد: با وجود احتمال‌هایی مبنی بر خروج آمریکا از برجام فرانسوی‌ها نیز تا وقتی مطمئن باشند، به فعالیت خود در بازار ایران ادامه می‌دهند.

فرانسه امیدوار است آینده روشنی پیش روی خودروهای فرانسوی در ایران شکل گیرد. بر همین مبنا خودروسازان این کشور می‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند و حتی برخی خودروسازان همچون خودروساز لوکس فرانسوی DS  تاکید دارند: در دو سال آینده ۵ خودروی جدید به ایران عرضه می‌کند.

کریستوفر وارد همچنین عنوان می‌کند: به خاطر حساسیتی که روی کیفیت خودروهای فرانسوی وجود دارد، برای تولید در کشورهای دیگر سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد و فعلا به سبب برخی شرایط که در ایران وجود دارد، به فکر تولید در ایران نیست.

البته فرانسوی‌ها می‌گویند این به بدان معنی نیست که در آینده نیز چنین اتفاقی صورت نخواهد گرفت، ضمن آنکه برخی خودروهای فرانسوی اکنون فقط در فرانسه تولید می‌شود و اگر روزی در ایران تولید صورت گیرد باید یک شریک مطمئن در کنار آن‌ها باشد.

به باور فرانسوی‌ها، خودروسازان این کشور تلاش خود را برای حضور در ایران انجام می‌دهند اما اگر اتفاقی بیفتد برای کل شرکت‌ها است. در واقع مجموعه‌ای از امور از دست آن‌ها خارج است اما چون برخی گروه‌های خودروی فرانسوی در  ایران سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تمام تلاش را برای حضور در ایران خواهند کرد و تا آخرین ساعت به خدمات خود ادامه می‌دهند.