مذاکرات بیمه‌ای ایران با 3 کشور آسیایی

04:59 - 1400/01/18
اگرچه به صورت جسته و گریخته پیش‌تر شنیده می‌شد اروپایی همزمان با تصمیم مبهم دونالد ترامپ نسبت به برجام فعلا از خرید سهام بیمه‌های ایرانی منصرف شده‌اند، حال سکاندار بیمه مرکزی با تایید این مطلب از آغاز مذاکرات با چین، هند و روسیه خبر می‌دهد.

عبدالناصر همتی؛ رییس بیمه مرکزی در ششمین همایش تجاری ایران و اروپا در این خصوص می‌گوید: در حال حاضر مذاکرات خوبی با اروپایی‌ها آغاز شده تا بعد از برجام، از ظرفیت این شرکت‌های اروپایی برای توسعه پوشش‌های بیمه ای استفاده شود. البته در دو زمینه کارهایی نیز شروع شده که دو حوزه کشتیرانی و نفتکش را در برمی گیرد.

همتی در ادامه صحبت خود تاکید دارد: برخی از شرکت‌های بیمه‌ای دنیا تمایل داشتند سهام شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی را بخرند، اما با تهدید ترامپ برخی شرکت‌های اروپایی دست نگه داشته‌اند. این در حالی است که شرکت‌های بیمه ایرانی ظرفیت‌های بالایی برای سودآوری و توسعه دارند. البته ایران اعلام کرده در کنار توسعه روابط خود با اروپا، نگاهی به شرق و روسیه هم دارد و مذاکراتی هم با هند و چین و روسیه در حوزه بیمه اتکایی شروع شده است.

براساس گزارش ارایه شده، ایران مذاکره‌هایی با شرکت‌های اتکایی دنیا صورت داده است؛ اکنون ۳۰ درصد حوادث فاجعه آمیز کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد و شرکت‌های بیمه اتکایی اروپایی جایگزین شده‌اند. در حوزه بیمه عمر نیز کارهایی با آلمانی‌ها شروع شده که سه شرکت ایرانی نزد این شرکت‌ها، بیمه اتکایی گرفته‌اند. ضمن اینکه به گفته همتی ورود تدریجی تکنولوژی هم در دستور کار است.