فضای آرام بازار پلی‌اتیلن در هفته اخیر

04:57 - 1400/01/18
پلاتس: بازار پلی‌اتیلن هفته بسیار آرامی را پشت سرگذاشت و به غیر از پلی‌اتیلن سنگین، دیگر انواع این محصول تغییر قیمت ملموسی را پشت سرنگذاشتند.

پلاتس: بسیاری از خریداران پلی‌اتیلن سبک همانند هفته ماقبل، این هفته فعالیت بسیار محدودی را در بازار این محصول به ثبت رساندند. مشتریان پلی‌اتیلن سبک امیدوارند با رسیدن محموله های آمریکایی، در هفته های آتی بتوانند این محصول را در قیمت های کمتری به دست آوردند.

وضعیت مشابهی نیز در بازار پلی اتیلن سبک خطی حاکم بود. در عین حال قیمت این محصول در معاملات آتی بازار کالایی دالیان تغییر بسیار محدودی را در این هفته تجربه کرد و بدین ترتیب بازار نقدی سرنخ واضحی را از بازار آتی نتوانست بدست آورد.

در این میان کاهش موجودی انبار پلی اتیلن سنگین در چین، حمایت مختصری را از قیمت این محصول به عمل آورد. در عین حال تقاضا برای پلی‌اتیلن سنگین گرید لوله این هفته در سطح مطلوبی قرار داشت

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1210 دلار قرار گرفت.  در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا همین وضعیت حاکم بود و قیمت به 1230 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1175 رسید که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت بدون تغییری ملموس در سطح 1200 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا 5 دلار گران شد و در سطح 1350 قرار گرفت. قیمت در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا 10 دلار افزایش یافت و به 1370 دلار رسید.