تامین مالی ۸۰۰ میلیارد تومانی « اخابر »

04:40 - 1400/01/18
تامین سرمایه لوتوس پارسیان قصد دارد بزرگ‌ترین‌ تامین مالی شرکتی بازار سرمایه را با انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق برای مخابرات به ثبت برساند.

ابوالفضل شهرآبادی؛ معاون تامین مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اعلام اینکه انتشار اوراق مخابرات به زودی از کانال بورس آغاز می‎‎شود، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: انتشار این اوراق اجاره مبتنی بر سهام برای مخابرات ایران را در دست اقدام داریم و در حال حاضر موافقت اصولی برای انتشار آن صادر شده است. پیش از این رکورد تامین مالی مربوط به انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه ایران‌خودرو بود که اوراق اجاره مخابرات می‌تواند این رکورد را جابه‌جا کند.

نرخ سود اسمی اوراق مخابرات ۱۶ درصدی اعلام شده اما برنامه لوتوس پارسیان بر این مبنا قرار گرفته که با توجه به نرخ‌های معامله‌ شده در بازار، نرخ سود این اوراق را به حدود ۲۰ درصد افزایش دهد. اوراق مزبور ۴ ساله و با پرداخت سود هر ۳ماه یکبار خواهد بود.

همچنین انتشار ۳۹۰ میلیارد تومان اوراق سایپا نیز در برنامه است به گفته شهرآبادی مقدمات انتشار این اوراق نیز انجام شده و پس از رفع چند مورد، به زودی پذیره‌نویسی سایپا هم آغاز می‌شود.