تضعیف قیمت پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

04:25 - 1400/01/18
قیمت انواع پلی‌اتیلن در هفته اخیر روندی نزولی را تجربه کرد و تنها پلی‌اتیلن سنگین در قراراد شرق دور آسیا به میزان محدودی گران شد.

پلاتس: بسیاری از خریداران پلی‌اتیلن‌های سبک و سبک خطی به امید دریافت محموله‌های آمریکایی در قیمت‌های پایین‌تر در هفته‌های آتی،  این هفته دست از خرید کشیدند و بدین ترتیب با افت تقاضا برای این محصولات، قیمت‌ها در بازارهای وارداتی آسیا روندی نزولی را تجربه کردند. افزایش عرضه اتیلن از سوی اروپا به آسیا نیز قیمت این محصول را پایین آورده و همین امر نیز انتظارانی را در جهت کاهش قیمت در صنایع پایین دستی از جمله پلی‌اتیلن ایجاد کرده است. در این میان عرضه پلی‌اتیلن سنگین این هفته در بازارهای شرق آسیا محدود بود و همین امر نیز از رشد قیمت در مناطق مذکور حمایت کرد.

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1210 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا به همین میزان پایین آمد و به 1230 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1175 رسید که این رقم نشان کاهشی 5 دلاری قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت بدون تغییری ملموس در سطح 1200 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا 5 دلار گران شد و در سطح 1345 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا تغییر قیمت ملموسی را به ثبت نرساند و قیمت به 1360 دلار رسید.