در پی احیای بازار فولاد چین

سنگ‌آهن 3درصد گران شد

04:21 - 1400/01/18
با وجود افت نسبتا ملموس قیمت سنگ‌آهن در روز جمعه، این محصول به لطف بهبود فضای بازار فولاد در روزهای پیشین توانست افزایش قیمتی بیش از 3 درصد را در هفته اخیر تجربه کند.

سنگ‌آهن معاملات این هفته را ضعیف آغاز کرد و قیمت این محصول با افتی بیش از یک درصد به کمتر از 64 دلار رسید. تضعیف بازار بازار فولاد چین در کنار پایین بودن حجم تقاضا از جمله عواملی بودند که بازار سنگ‌آهن را در ابتدای هفته زیر فشار قرار دادند. در روز سه شنبه شاهد احیای قیمت محصولات فولادی در جلسه صبح بازار آتی شانگهای بودیم اما این روند در جلسه معاملاتی ظهر مختل شد. به تبع این امر سنگ‌آهن افزایش قیمتی نه چندان ملموس را پشت سرگذاشت.

در روز چهارشنبه قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای و همچنین بازارهای نقدی چین به مدار صعود بازگشت و همین امر نیز قیمت سنگ‌آهن را نزدیک به دو درصد افزایش داد. در روز پنج شنبه با تداوم رونق معاملات فولاد، قیمت سنگ‌آهن در بازار آتی دالیان جهشی شش درصدی را تجربه کرد و همین امر نیز به رشد چهار درصدی قیمت این محصول در بازارهای وارداتی منجر شد. قیمت سنگ‌آهن در این روز از مرز 68 دلار فراتر رفت.

در روز جمعه اما روق برگشت و به تبع افزایش قابل ملاحظه قیمت در سه روز پیشین، حجم تقاضا در بازار سنگ‌آهن به میزان ملموسی کاهش یافت و همین امر نیز قیمت را به سطح 67 دلار بازگرداند.

 به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 1/39 دلار به 67/09 دلار رسید. این محصول  افزایش قیمتی 3/2 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.