صنعت خودرو ایران در سال 97

04:09 - 1400/01/18
تغییرات قیمتی ارز در همان ابتدای سال جاری مشکلات جدی را در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کرد . این در حالی است که صنعت خودرو متاثر از همین تحولات با وجود اینکه از میوه‌های برجام قلمداد می‌شد، اما با چالش‌های جدی در سال 97 روبه‌رو خواهد شد؟

سال ۹۷ در حالی آغاز شد که بخش‌های مختلف اقتصادی با مشکلاتی جدی دست به گریبان هستند و البته حواشی پیش آمده پیرامون نرخ ارز نیز در طول چند ماه اخیر مزید بر علت شد.

در این بین صنعت خودرو با توجه به حوزه نفوذ و اثرگذاری خود، چه در زنجیره تولید و چه در مصرف، به‌عنوان یکی از معیارهای مهم در ذهن عموم مردم شناخته می‌شود که تغییرات اقتصادی را با آن مورد سنجش قرار می‌دهند. در هر صورت این صنعت را باید یکی از معدود بخش‌هایی دانست که از میوه‌های برجام محصول بیشتری را برداشت کرده است و تنوع ایجاد شده در بازار و خالی شدن انبارهای مملو از محصول تولیدکنندگان داخلی را می‌توان به‌عنوان نشانه‌های آن قلمداد کرد.

اینکه صنعت خودرو در سال پیش رو کدام مسیر را انتخاب خواهد کرد، با چه چالش‌هایی مواجه است، از کدام گردنه‌ها عبور خواهد کرد و با چه سرعتی به پیش خواهد رفت، پرسش جدی ناظران در سال جاری است.

بررسی چشم انداز صنعت خودرو در سال‌جاری را در زیر بخوانید:

فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌رو/ امیر حسین کاکایی

خانه تکانی بزرگ؟/ حسن کریمی سنجری

فرجام میوه برجام/ فربد زاوه