تمام جزییات از مجمع « خاهن »

04:05 - 1400/01/18
مجمع عادی به طور فوق‌العاده آهنگری تراکتورسازی ایران با حضور 88 درصد سهامداران برگزار شد و در پایان با رای صاحبان سهام اعضای هیات مدیره به مدت 2 سال ابقا شدند.

مجمع عادی به طور فوق‌العاده آهنگری تراکتورسازی ایران با دستور تعیین هیات مدیره آغاز و در پایان محمدرضا باویلی، عبدالمجید قندریز، پدرام باویلی، پیام باویلی و شرکت پولاد قطعه به عنوان  اعضای هیات مدیره برای دو سال دیگر ابقا شدند. با توجه به مالکیت بیش از 76 درصد از سهام شرکت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب به خانواده باویلی، تمام کرسی‌های هیات مدیره نیز در اختیار این خانواده است.

همچنین در جلسه مزبور معاملات موضوع ماده 129 قانون تجارت به اتفاق آرا تصویب شد. این معاملات مربوط به انتقال بدهی‌های آهنگری تراکتورسازی به سهامدار عمده (خانواده باویلی) است. این بدهی عمدتا مربوط به خرید دستگاه‌های جدید ساخت قالب است که در شرکت مستقر شده و شروع به تولید کرده است. 30  دستگاه نصب و 6 دستگاه باقیمانده در حال ورود به کشور است.

یکی از اعضای هیات مدیره توضیح داد که دستگاه‌های جدید با نرخ‌های ارز چند ماه گذشته خریداری شده که اگر با نرخ‌های امروز قصد خرید داشتیم تنها 18 دستگاه می‌توانستیم بخریم. از سوی دیگر این انتقال بدهی هیچ هزینه مالی به شرکت تحمیل نخواهد کرد و قرار است در افزایش سرمایه آتی شرکت که از محل مطالبات و آورده نقدی خواهد بود، بدهی به سهامدار عمده تسویه شود. بررسی و تنفیذ این معاملات گرچه می‌توانست در مجمع عادی سالانه شرکت که 3-2 ماه آینده برگزار می‌شود صورت گیرد اما به توصیه سازمان بورس قبل از اجرایی شدن افزایش سرمایه آتی انجام شد.

پرسش و پاسخ

اثر نرخ ارز: در بخش پرسش و پاسخ هیات رییسه مجمع درباره اینکه آیا رشد نرخ ارز اثری در افزایش نرخ فروش یا قراردادهای شما دارد؟ عنوان کرد: خیر، زیرا در قراردادهای ما تامین مواد اولیه به عهده خریدار است و شرکت از این بابت ریسکی را متحمل نمی‌شود.

محصول‌ها: هیات مدیره درباره محصول‌های شرکت عنوان کرد: شرکت سازنده قالب‌‌هایی برای تولید قطعات صنعتی است. برخی از این قالب‌ها برای عملیات آهنگری خود شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی مانند قالب ساخت میل‌لنگ و شاتون خودرو به سفارش شرکت‌های قطعه‌ساز تولید و به آن‌ها تحویل می‌شود. تولید قالب توسط دستگاه‌های جدید این شرکت که در چند سال اخیر نصب شده سبب قطع واردات قالب‌ها شد؛ به طوری که ایران خودرو از ابتدای سال 1395 یک عدد قالب هم وارد نکرده است.

حاشیه‌های مجمع

- نمایندگان سهامداران حقوقی درصدی شامل توسعه و تامین شریف، گروه مالی پاسارگاد و بانک دی از عملکرد هیات مدیره تشکر کردند.

- در حاشیه جلسه مدیرعامل از صادرات میل لنگ به ترکیه در هفته گذشته خبر داد.

- رییس جلسه از «مجید باویلی» به عنوان کسی که شروع‌کننده حیات جدید شرکت پس از خصوصی‌سازی بود و امروز در جلسه حضور نداشت، یاد کرد.

- در حاشیه جلسه اعلام شد: افزایش سرمایه پیش روی شرکت حدود 50 درصد یا کمتر خواهد بود.