پلی‌پروپیلن رافیا در آسیا ارزان شد

04:02 - 1400/01/18
ارزان‌تر بودن پلی‌پروپیلن رافیا در بازار داخلی چین نسبت به بازار وارداتی و همچنین کاهش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی در هفته اخیر منجر به کاهش قیمت این محصول شد.

پلاتس: قیمت پلی پروپیلن رافیا در بازار داخلی چین این هفته با رشدی 200 یوانی به 8850 یوان در هر تن رسید که این رقم برابر با 1129 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. با وجود افزایش ملموس قیمت ، پلی پروپیلن رافیا کماکان در بازار داخلی چین به میزان معناداری ارزان تر از بازار وارداتی است و همین امر نیز مشتریان چینی را از بازار وارداتی رویگردان کرده است.

همچنین در بازار جنوب و جنوب شرق آسیا تقاضا در سطح ضعیفی قرار داشت و این روند به افت قیمت در مناطق مذکور دامن زد. به گفته برخی از معامله گران تقاضا برای پلی پروپیلن از سوی بخش های پایین دستی از جمله بسته بندی کودهای شیمیایی در سطح ضعیفی قرار دارد.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با کاهشی 10 دلاری در سطح 1200 دلار معامله شد. این محصول در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 5 دلار ارزان و در سطح 1235  دلار قرار گرفت. پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 10 دلار پایین آمد و در قیمت 1290 دلار معامله شد.