پروژه آمریکا پس از حمله موشکی به سوریه

03:56 - 1400/01/18
غرب محدود و هدفمند سوریه را هدف قرار داد تا در کنار آن با وضع تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه این کشور را در طیفی از موضوع‌ها وارد همکاری و مذاکره کند.

بامداد شنبه سوریه دستخوش تجاوز آمریکا و متحدانش بود. در این حمله بیش از ۱۰۰ موشک کروز تام‌هاوک به‌سوی گارد جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق، پایگاه دفاع هوایی جبل قاسیون دمشق، فرودگاه نظامی المزه در دمشق، مرکز تحقیقات علمی برزه دمشق، تیپ ۴۱ نیروهای ویژه در ریف دمشق، مقرهای نظامی نزدیک الرحیبه در قلمون شرق در ریف دمشق و مقرهایی در منطقه الکسوه در ریف دمشق شلیک شد.

الجزیره به نقل از تلویزیون دولتی سوریه (سانا) نوشت: تعدادی از موشک‌های شلیک‌شده به یک پایگاه نظامی در حمص از مسیر خود منحرف شد و سه غیرنظامی را کشت. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که سوریه با استفاده از سیستم موشکی زمین به‌ هوای «اس-۱۲۵» و سامانه موشکی «بوک» که محصول شوروی سابق هستند، توانست حدود ۷۰ موشک را منهدم کند.

در همین حال سی‌ان‌ان حملات روز گذشته را پرده اول از نمایشنامه غرب علیه سوریه و متحدانش می‌داند. این رسانه آمریکایی می‌نویسد: غرب برای اینکه ضرب شستی به مسکو نشان دهد و بگوید صبرش در برابر اقدام‌های مسکو به سر آمده است، به‌صورت محدود و هدفمند سوریه را هدف قرار داد تا در کنار آن با وضع تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه این کشور را در طیفی از موضوع‌ها وارد همکاری و مذاکره کند.

تفصیل این گزارش را اینجا بخوانید.

پیش‌تر در «دنیای بورس» خواندید: واکنش‌ها به حملات هوایی به سوریه

در همین رابطه نیز بخوانید:

آمریکا قطعا شکست می‌خورد

واکنش ایران به حمله موشکی به سوریه

شوک موشکی در تعطیلی بازارها

واکنش بازارهای مرزی به جنگ شام