بانک‌ها تسهیلات خرید خودرو نمی‌دهند

03:51 - 1400/01/18
در‌حالی‌که سقف تسهیلات خرید خودرو ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است اما بسیاری از بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی درخواست دریافت تسهیلات خودرو را نمی‌پذیرند.

گزارش میدانی «خبرآنلاین» در این زمینه نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از شعب بانک‌ها، هم شعب بانک‌های خصوصی و هم شعب بانک‌های دولتی، از دریافت درخواست تسهیلات خرید خودرو امتناع و اعلام می‌کنند فعلا پذیرش درخواست در این بخش را نداریم.

 در عین حال متقاضیان با تاکید اینکه حتی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی اندک است، با این حال عدم دسترسی به همین مبلغ می‌تواند زمینه را برای تداوم رکود در این بازار فراهم کند. پیش از این با افزایش قابل توجه قیمت خودروها و فاصله تسهیلات مسکن با قیمت این کالا در بازار، پیشنهادهایی درخصوص افزایش سقف تسهیلات ارائه شده بود.

کارمزد تسهیلات خرید خودرو ۱۸ درصد است، اما برخی بانک‌ها اعطای آن را منوط به سپرده‌گذاری کرده و برخی دیگر بدون سپرده‌گذاری اعطای تسهیلات را در دستور کار دارند. بازار خودروی دست دوم ایران مدتی طولانی است که در رکود است. برخی معتقدند با توجه به وجود تقاضا در بازار خودروی صفر کیلومتر نیازی به افزایش سقف تسهیلات از سوی متولیان احساس نمی‌شود.