گلدمن ساکس: قیمت مس به 6200 دلار می رسد

03:24 - 1400/01/18

موسسه مالی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد که تغییر چشم انداز عرضه و تقاضای در بازار مس که منجر به رشد قیمت اخیر این محصول شده است، فضای رو به رشدی را پیش روی بازار این محصول حداقل تا نیمه سال 2017 قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش در حالی که رالی قیمت اخیر مس بیشتر تحت تاثیر فعالیت‌های سفته بازی توجیه شده اما باید دانست که بهبود قابل ملاحظه عوامل بنیادی بازار این موقعیت رو به رشد را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده و همین عوامل بنیادی نیز چشم انداز روشنی را برای این محصول رقم خواهد زد.

تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که بهبود تقاضا برای مس بهتر از انتظارات پیشین این موسسه بوده و سطح تقاضا می‌تواند عرضه این محصول در نیمه دوم سال جاری و اوایل سال آینده را پوشش دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازار مس در سال 2017 با مازاد تقاضایی به میزان 180 هزار تن مواجه شود. این در حالی است که پیش‌تر این موسسه از وجود مازاد عرضه‌ای به میزان 360 هزار تن در بازار مس طی سال آینده میلادی خبر داده بود.

بر طبق گزارش اخیر انتظار می‌رود که قیمت مس تا شش ماه آینده به 6200 دلار در هر تن برسد. پیش‌بینی سه و دوازده ماهه قیمت نیز به ترتیب در سطح 5800 و 5600 دلار در هر تن اعلام شده  است.