پیش بینی نفت 70 دلاری

03:21 - 1400/01/18

پس از اعلام توافق اوپک و کشورهای غیر عضو این سازمان بر سر کاهش 558 هزار بشکه‌ای تولید نفت خام این کشورها در نیمه ابتدایی سال 2017 میلادی، چشم انداز قیمت مناسبی پیش روی بازار نفت قرار گرفته است.

گوردون کوان، رئیس بخش نفت و گاز آسیایی هلدینگ مالی مشهور نامورا در مصاحبه با بلومبرگ اقدام اخیر کشورهای غیر عضو اوپک در همکاری با این سازمان در زمینه کاهش تولید را به عنوان شوکی بر بازار نفت ارزیابی کرده و معتقد است که قیمت این محصول در هفته جاری تحت تاثیر این تصمیم به 60 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

همچنین فرانسیکو بلنچ، مدیر بخش بازارهای کالایی جهانی بنک آو امریکا نیز کاهش 1/8 میلیون بشکه‌ای تولید نفت خام از سوی اوپک و کشورهای غیر عضو در سال آینده میلادی را عاملی تلقی می‌کند که می‌تواند قیمت نفت خام را تا اواسط سال 2017 به 70 دلار در هر بشکه برساند.

گفتنی است که علاوه بر توافق اخیر صورت گرفته میان بازیگران بزرگ بازار نفت خام برای کاهش تولید، عربستان صعودی نیز از آمادگی خود برای پایین آوردن تولید نفت خام خود به کمتر از 10میلیون بشکه در روز با در نظر گرفتن شرایط پیش روی بازار این محصول خبر داده است.