تهدید تازه آمریکا درباره برجام

کاخ سفید دوباره اعلام کرد: اگر تغییرات مد نظر آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران انجام نشود، واشنگتن از این توافق کناره‌گیری می‌کند. پیش‌تر ایالات متحده با وجود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نسبت به مواضع منطقه‌ای ایران ادعاهای جدیدی مطرح کرده است.

به گزارش فارس، راج شاه؛ سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: اگر تغییرات مد نظر آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران انجام نشود، واشنگتن از این توافق کناره‌گیری می‌کند. این در حالی است که گزارش‌های آژانس و کمیته فنی برجام ایالات متحده نشان می‌دهد ایران همواره نسبت به تعهدات هسته‌ای در برجام پایبند بوده است.  

راج شاه در پاسخ به سوالی درباره گزارش رسانه‌های اسراییلی درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره احتمال کناره‌گیری آمریکا از برجام گفت: ترامپ صراحتا درباره این توافق اعلام نظر کرد و معتقد است این یکی از بدترین توافق‌های بین‌المللی است که آمریکا  تاکنون انجام داده و اصرار به اعمال تغییرات در سطح کنگره و با شرکای اروپایی دارد. بنابراین اگر تغییراتی انجام نشود، ترامپ آماده است که از این توافق کناره‌گیری کند. این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که ایران نسبت به خروج آمریکا از برجام به اروپا هشدار داده است.

Submitted by admin on