پرونده 30 شرکت در مرحله پذیرش

03:12 - 1400/01/18
مدیرعامل بورس تهران با اعلام این خبر که در سال جدید پرونده ۳۰ شرکت نیز در مراحل مختلف پذیرش و درج قرار دارد، گفت: در سال قبل تعداد ۷ شرکت در بورس تهران درج شد که امیدواریم در سال ۹۷ عرضه اولیه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل؛ مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره اهداف سال گذشته بورس تهران و برنامه‌های امسال در این بازار اظهار کرد: تامین مالی بخش خصوصی از درگاه اوراق بدهی با قوت پیگیری و به سرانجام رسید؛ به طوریکه بزرگترین تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه با پذیره نویسی صکوک ایران خودرو به مبلغ 700 میلیارد تومان در بورس تهران رقم خورد.

پذیرش صنایع نوین، دانش بنیان و سبز، پذیرش و عرضه 12 شرکت، پذیرش 5 اوراق انتقالی از فرابورس، پذیرش 10 اوراق بدهی و پذیرش6 صندوق قابل معامله از راهبرد‌های سال 97 است.

در سالی که گذشت بورس تهران تلاش کرد در جهت تعمیق بازار گام بردارد. به گفته قالیباف به همین منظور 15 جلسه هیات پذیرش برگزار و با توجه به شرایط بازار، عرضه اولیه 7 شرکت محقق شد و ارزش بازار به بیش از380 هزار میلیارد تومان رسید.در سال قبل تعداد 7 شرکت در بورس تهران درج شدند که البته مسئولان بورسی امیدوارند در سال 97 عرضه اولیه شوند. همچنین پرونده 30 شرکت نیز در مراحل مختلف پذیرش و درج قرار دارند.