سقوط 7 درصدی سنگ‌آهن در در هفته‌ای که گذشت

03:11 - 1400/01/18
پس از تغییر اندک قیمت سنگ آهن در هفته ماقبل، قیمت این محصول در هفته اخیر با کاهشی بیش از هفت درصد مواجه شد و به 64 دلار در هر تن سقوط کرد.
سقوط 7 درصدی سنگ‌آهن در در هفته‌ای که گذشت

با شروع معاملات سنگ‌آهن در این هفته، قیمت این محصول با کاهشی ملموس مواجه شد و به سطح 67 دلار تنزل کرد.کاهش شدید قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین اصلی ترین دلیل ایجاد فشار بر معاملات سنگ آهن بود. این روند در روز سه شنبه نیز تداوم یافت و قیمت سنگ آهن به کمتر از 67 دلار رسید.

پس از افت قابل ملاحظه قیمت در دو  روز ابتدایی هفته، سطح خرید در معاملات آتی سنگ آهن افزایش یافت و همین امرنیز به رشد قیمت ها در این بازار منجر شد به تبع این موضوع، قیمت در بازار نقدی نیز کمی بالا رفت. در روز پنج شنبه نیز معاملات کم نوسانی در بازار نقدی مشاهده شد. احتیاط سرمایه گذاران  پس از تزلزل قیمت روزهای گذشته منجر  سطح فعالیت ها در بازار نقدی را کاهش داد.

در روز چمعه اما بازار بار دیگر زیر فشار شدیدی قرار گرفت و سنگ آهن بیش از دو دلار پایین آمد. به تبع افزایش نگرانی هادر زمینه جنگ تجاری میان چین و آمریکا، بازار محصولات فولادی چین در روز جمعه سقوط کرد و همین امر نیز بر معاملات سنگ آهن تاثیر شدیدی گذاشت.

 به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی  به میزان 2/6 دلار به 64/58 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 7/5 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.