رشد مختصر قیمت پلی‌پروپیلن

02:37 - 1400/01/18
در هفته ای که گذشت قیمت پلی‌پروپیلن در بازارهای وارداتی شرق دور و جنوب آسیا روندی رو به رشد را تجربه کرد اما این محصول در بازار جنوب شرق قاره کهن ارزان شد.

پلاتس: با وجود ثبات قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین، این محصول به تبع کاهش عرضه در بازار وارداتی روندی صعوی را تجربه کرد. قیمت در بازار چین هم اکنون در سطح 9 هزار یوان قرار دارد که این رقم برابر با 1141 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است.

همچنین تقاضا برای پلی پروپیلن از سوی سوی هند و پاکستان روندی صعودی را در هفته اخیر تجربه کرد امری که به رشد قیمت در جنوب آسیا منجر شد. در این میان تقاضا در بازار جنوب شرق آسیا در شرایط چندان مطلوبی قرار نداشت و همین امر نیز به تزلزل مختصر قیمت این محصول دامن زد.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افزایشی 20 دلاری نسبت به هفته گذشته در سطح 1230 دلار معامله شد. این محصول در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق 5 دلار ارزان شد و در سطح 1280  دلار قرار گرفت. پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 5 دلار رشد کرد و در قیمت 1340 دلار معامله شد.