نوسان محدود انواع پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

02:37 - 1400/01/18
همانند چند هفته اخیر، این هفته معاملات کم نوسانی در بازار اتنواع پلی اتیلن مشاهده شد و قیمت این محصولات تغییر محدودی را پشت سرگذاشتند.

پلاتس: فعالان بازار محصولات پتروشیمی از بالا بودن سطح ذخایر پلی اتیلن در چین خبر می دهند امری که منجر به کاهش تمایل برای خرید در بازار وارداتی از سوی مصرف کنندگان این محصول شده است. در این میان واحدهای متانول به پلی اتیلن کماکان با حاشیه سد مناسبی در حال فعالیت هستند و همین امر نیز وضعیت عرضه در بازا داخلی چین را در وضعیت قابل اتکایی نگه داشته است. بدین ترتیب رشد تقاضا برای برخی از انواع پلی اتیلن از سوی بازار داخلی پوشش داده شده و همین امر نیز به نوسان محدود قیمت ها در بازار وارداتی دامن زده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1230 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا افزایشی 10دلاری را تجربه کرد و به سطح 1250 دلار رسید.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه به 1210 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 10 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییری ملموس را پشت سرنگذاشت و در سطح 1230 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با کاهشی 10 دلاری در سطح 1345 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز این محصول 15 دلار ارزان شد  و به قیمت به 1365 دلار رسید.