احتمال کاهش قیمت پی‌وی‌سی در هفته‌های آتی

قیمت پی‌وی‌سی برای سومین هفته متوالی در بازارهای وارداتی آسیا ثابت ماند اما با کاهش قیمت در بازار داخلی چین و هند، نشانه هایی از احتمال تضعیف بازارهای وارداتی در هفته های آتی پدید آمد.

پلاتس: همانند دو هفته ماقبل، قیمت پی‌وی‌سی در بازارهای وارداتی آسیا این هفته نیز تغییر ملموسی نکرد. پس از اعلام قیمت های فروش ماه مارس در اواخر ماه فوریه، بازار سیری باثبات را در هفته های اخیر در پیش گرفته است.

با این وجود در بازار چین قیمت پی‌وی‌سی بر پایه کاربید این هفته با افتی 150 یوانی مواجه و پی‌وی‌سی بر پایه اتیلن نیز 50 یوان در هر تن ارزان شد. کاهش تقاضا به تبع مشکلات واحدهای تولیدی در تامین نقدینگی در اثر سیاست های پولی سختگیرانه در چین چین از دلایل کاهش تقاضا در بازار پی‌وی‌سی به حساب می آید.در بازار هند نیز موجودی انبار پی‌وی‌سی در سطوح بالایی قرار دارد و همین امر نیز به کاهش سطح خرید در بازار وارداتی در هفته های اخیر منجر شده است.

در این میان فعالان بازار اعتقاد دارند با توجه به کاهش قیمت در بازارهای داخلی چین و هند احتمال تضعیف قیمت پی‌وی‌سی در بازارهای وارداتی در هفته های پیش‌رو چندان دور از ذهن نیست.

بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی اف آر چین بدون تغییری ملموس نسبت به هفته گذشته در سطح 980 دلار قرار گرفت. این محصول در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت را تجربه کرد و در سطح 980 دلار  معامله شد. همچنین در قراردادهای سی اف آر هند قیمت پی وی سی بدون تغییر در سطح 1045 دلار باقی ماند.

Submitted by admin on