تحولات شبه جزیره کره بازار ارز را متاثر کرد

سقوط ین در برابر دلار آمریکا

02:31 - 1400/01/18
با وجود رشد ملموس ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، این ارز در باربر دلار کانادا و استرالیا روندی نزولی را در روز جمعه تجربه کرده و همین امر نیز به ثبات نسبی روند حرکتی شاخص دلار منجر شده است. تحولات شبه جزیره کره اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر بازار امروز به حساب می آید.
سقوط ین در برابر دلار آمریکا

کاهش تنش های مرتبط با شبه جزیره کره در روز جاری سطح تقاضا برای ین را از سوی سرمایه گذاران ریسک گریز پایین آورده و همین امر به افت ملموس ارزش این ارز در برابر دلار آمریکا منجر شده است. عدم تغییر نرخ بهره ژاپن از سوی بانک مرکزی این کشور نیز درتزلزل ین نقش آفرین بوده است.

پس از سفر رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی به آمریکا، وی رئیس جمهور این کشور را در جریان مذاکرات اخیر با رهبر کره شمالی قرارداد. این مقام مسئول در کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی متعهد به توقف  فعالیت های هسته ای  و تعلیق آزمایش هایی موشکی خود است. دونالد ترامپ نیز در پیامی توییتری ابراز کرد که برنامه ریزی برای ملاقات با رهبر کره شمالی  در دستور کار قرار گرفته است.

در این میان با بهبود بهبود قیمت برخی از کالاهای خام صنعتی از جمله نفت خام   در بازارهای جهانی و افزایش ریسک پدریری سرمایه گذاران، دلار کانادا و استرالیا در برابر دلار آمریکا در روز جاری تقویت شده اند و همین امر نیز ثبات روند حرکتی شاخص دلار منجر شده است.

ذکر این نکته ضروری است که شب گذشته  شاخص دلار به تبع انتشار برخی گزارش های مثبت اقتصادی مانند گزارش های بازار کار آمریکا رشدی قابل ملاحظه را تجربه کرده  بود.

بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات روز جمعه در بازار جهانی ارز  شاخص دلار با رشدی اندک در سطح 90/2 واحد قرار گرفته است.