« خودرو » در راه نیجریه

02:27 - 1400/01/18
ایران خودرو علاوه بر حضور در بازارهای آفریقایی و تامین سفارش‌ برخی کشورها همچون نیجریه به دنبال حضور در بازارهای اوراسیا از طریق ارمنستان است.

نیجریه با سفارش ۳۱۰ دستگاه خودروی سمند و پژو ۴۰۵ برای سال آینده، ناوگان تاکسیرانی خود را نوسازی می‌کند. حسن گلچوبیان؛ مدیر صادرات منطقه خاورمیانه و آفریقا گروه صنعتی ایران‌خودرو در این باره به «ایکوپرس» می‌گوید: مجموعه در سال ۹۶ با صادرات محصول‌ خود به بازارهای آفریقا توانست تا حدودی به اهداف صادراتی خود دست یابد که به گفته وی این مسیر برای سال آینده نیز هموار شده است.

وی با اشاره به عقد قراردادی با ناوگان هوایی و حمل‌و‌نقل شهری سنگال مبنی‌بر صدور خودروی سمند و دنا به این بازار تاکید دارد: بازار آفریقا به ویژه کشورهای شمال آفریقا بستر مناسبی را برای ورود به بازارهای جهانی مهیا می‌کند.

البته ایران خودرو به گواه مدیرانش فقط برنامه صادراتی بازارهای آفریقا را در دستور کار ندارد بلکه صادرات به کشورهای اوراسیا را از ارمنستان نیز پیگیری می‌کند. در این رابطه کاظم سجادی؛ سفير ايران در ارمنستان نیز می‌گوید: ايران توانسته از طريق ارمنستان به بازار كشورهاي اوراسيا و اتحاديه اروپا دسترسي پيدا كند و ايران خودرو مي‌تواند با ارايه محصول با كيفيت و قيمت رقابتي وارد اين بازار شود. حضور در دیگر بازارهای همچون آذربایجان نیز در دستور کار «خودرو» است.