تداوم جو آرام در بازار انواع پلی‌اتیلن

02:09 - 1400/01/18
همانند هفته پیشین معاملات پلی‌اتیلن در بازارهای وارداتی آسیا این هفته بسیار کم نوسان پیگیری شد و قیمت انواع مختلف این محصول در بیشتر مناطق ثابت ماند.

پلاتس: بازار پلی اتیلن در هفته‌های اخیر روند عرضه و تقاضای متعادلی را تجربه می کند و همین امر نیز به ثبات قیمت این محصول منجر شده است. در حال حاضر تقاضا برای پلی اتیلن‌ها چندان مطلوب نیست. در مقابل تولید کنندگان در حال تنظیم نرخ تولید خود  با توجه به سطح تقاضا هستند.

 بسیاری از واحدهای متانول به پلی‌اتیلن در چین به صورت عادی در حال فعالیت هستند و در مورد واحدهای زغال سنگ به پلی‌اتیلن نیز با وجود بازرسی های زیست محیطی دولت، هیج واحدی تاکنون تعطیل نشده است. همین امر نیز عرضه را در شرایط باثباتی قرار داده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1240 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا افتی  10 دلاری  را تجربه کرد و به سطح 1240 دلار رسید.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1200 رسید که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییری ملموس را پشت سرنگذاشت و در سطح 1240 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1350 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز  همین وضعیت حاکم بود  و قیمت به 1380 دلار رسید.