هشدار شوینده‌ها نسبت به آینده 

01:58 - 1400/01/18
کارخانه‌‎‌های تولید شوینده اعتقاد دارند اگر تعدیل قیمتی صورت نگیرد، چه بسا بسیاری از این کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی می‌شود که به باور آنان سیاست‌گذار در این باره باید تصمیم جدی بگیرید.

جمشید فروزش؛ دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده در گفت‌وگو با «تسنیم» با اشاره اینکه قیمت انواع شوینده در روزهای پایانی تغییری نخواهد کرد، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولید برای فروش بیش‌تر و تامین نیاز نقدینگی خود تخفیف‌های 30 تا 35 درصدی را در فروشگاه‌ها برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه با گرانی دلار حدود 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر برای سال آینده فکری به حال تعدیل قیمت کارخانه‌های شوینده نشود آن‌ها مجبور به تعطیلی خواهند شد زیرا واحدها با افزایش هزینه‌ها به هیچ عنوان قادر به تولید نیستند.

از دید فعالان شوینده تولید نیازمند حمایت است زیرا با این حجم واردات و قاچاق امکان تولید و فروش محصول در بازار کشور نیست. به باور آنان اقلام وارداتی باید مشمول قیمت‌گذاری شود و این در حالی است که کالاهای وارداتی با قیمت های واهی با راحتی در بازار به فروش می‌رسد و در این میان هم برخورد جدی انجام نمی‌شود.