انتظار لبنی‌ها برای اعلام قیمت

01:41 - 1400/01/18
با وجود اطلاعیه چند روز گذشته سازمان حمایت، حال فعالان لبنی تاکید دارد تا زمان اعلام نرخ‌های مصوب در ستاد تنظیم بازار منتظر باقی می‌مانند.

در حالی که از منظر فعالان لبنی فعلا قیمت‌های جدید نهایی و اعلام نشده که چند روز پیش سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای نسبت به بازگشت قیمت‌ها به شرایط قبل خبر داده بود و البته به شرکت‌هایی که قیمت خود را بالا برده‌اند، هشدار داد. در این میان اما امروز دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید: کارخانه‌های لبنی تا پایان بررسی نهایی و اعلام نرخ‌های مصوب از سوی ستاد تنظیم بازار باید منتظر بمانند.

احمد باکری در خصوص تقاضای دامداران برای خرید هر کیلو شیرخام به نرخ 1600 تومان نیز تصریح کرد: دامداران مدارک و اسناد قیمت تمام شده محصول تولیدی خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کردند که پس از بررسی پرونده، کارخانه‌ها مکلف به خرید شیرخام بر حسب نرخ اعلامی هستند. با این وصف باید در انتظار واکنش‌ها در روزهای آینده و البته تصمیم نرخ‌گذار در این باره بود زیرا که صحبت‌های دو طرف حاکی از اختلاف نظری جدی دارد. به نظر می‌رسد دیدگاه‌ها باید در این وضعیت بهم نزدیک شود تا امکان تعامل و تصمیم منطقی وجود داشته باشد.