تضعیف قیمت پلی‌اتیلن در بازاهای آسیایی

01:21 - 1400/01/18
پلی اتیلن  این هفته تغییر قیمت محدودی را در قراردادهای شرق دور آسیا تجربهک رد و در معاملات جنوب شرق این قاره نیز قیمت تغییر ملموسی را پشت سرنگذاشت.

پلاتس: با خروج بسیاری از معامله گران چینی از بازار به تبع آغاز تعطیلات سال نو این کشور، تقاضا برای انواع پلی تیلن در شرق آسیا کاهش یافت و همین امر نیز به افت قیمت این محصول دامن زد. در بازار جنوب شرق آسیا نیز سطح فعالیت ها در این هفته پایین بود و همین امر ثبات قیمت انواع مختلف پلی اتیلن را در پی داشت.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1240 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا تغییر ملموسی راتجربه نکرد و به سطح 1270 دلار رسید.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1200 رسید که این رقم نشان دهنده افت 20 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت تغییری ملموسی را تجربه نکرد و در سطح 1240 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 10 دلاری در سطح 1350 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز  این محصول بدون تغییری ملموس به 1380 دلار رسید.