سقوط بیش از‌ 10‌ درصدی قیمت زغال کک‌شو

01:16 - 1400/01/18

پس از ظهور نشانه‌هایی از تضعیف بازار زغال کک شو از هفته گذشته، قیمت این محصول در معاملات نقدی این هفته سقوط قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد.

با وجود افزایش ملموس قیمت فولاد و سنگ آهن، زغال کک شو در این هفته نتوانست از نتایج مثبت گزارشات کلان اقتصادی منتفع گردد چرا که رشد قیمت سرسام آور این محصول  طی ماه های اخیر در بازارهای نقدی از سوی خریداران تحمل نشده و سفته بازان نیز به نظر در حال خروج تدریجی از معاملات آتی این محصول هستند. پس از افت قیمت در معاملات هفته گذشته، در این هفته بازار آتی زغال کک شو با کاهش قیمت بسیار مختصری رو برو شد اما در بازار نقدی سرانجام پس از هفته‌ها کاهش سطح فعالیت خریداران، سرانجام شاهد کاهش شدید قیمت‌ها بودیم.

در آخرین معاملات بازار آتی دالیان قیمت زغال کک شو در قراردادهای ماه می‌ به 184/5 دلار رسید. کاهش قیمت هفتگی این محصول کمتر از یک دلار بوده است.

در این میان بر طبق اطلاعات منتشر شده از سوی متال بولتن هر تن زغال کک شو گرید پریمیوم چین تحت قرارداد سی‌اف‌‌آر در سطح 280/85 دلار معامله شده که این رقم منعکس‌کننده کاهشی 9 درصدی است. قیمت گرید پریمیوم فوب استرالیا نیز در سطح 270/72 دلار گزارش می‌شود که حاکی از سقوط 12 درصدی قیمت این محصول می باشد.