کاهش محدود قیمت بوتادین در هفته‌ای که گذشت

00:40 - 1400/01/18
پس از رشد قیمت بوتادین در دو هفته متوالی، این محصول در هفته اخیر به تبع کاهش حجم تقاضا در آستانه سال نو در چین افتی مختصر را تجربه کرد.

پلاتس:در آستانه تعطیلات سال نو در چین، تقاضا برای بوتادین از سوی این کشور فروکش کرد و همین امر نیز به افت قیمت در هفته اخیر منجر شد. با این وجود تداوم نگرانی در زمینه احتمال کمبود عرضه ، میزان کاهش قیمت را محدود ساخت.

این هفته شرکت سینوپک پیشنهاد قیمت فروش بوتادین در شرق چین را با افزایشی 3 درصدی در سطح 10200 یوان اعلام کرد که این رقم برابر با 1356 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. بالا بردن قیمت از سوی سنوپک سیگنالی را در زمینه احتمال بروز کمبود عرضه پس از تعطیلات سال نو به فعالان بازار فرستاد و همین امر نیز از افت ملموس قیمت بوتادین جلوگیری کرد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با افتی 5 دلاری به 1395 دلار رسید. این محصول در قرارداد سی اف آر کره جنوبی همین وضعیت را پشت سرگذاشت و در سطح 1345 دلار قرار گرفت.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اولیه تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) به حساب می آید و تغییر قیمت این محصول، قیمت کائوچوی مصنوعی را نیز متاثر خواهد کرد و واحدهای مصرف کننده از جمله تولیدکنندگان تایر خورو را با تغییر بهای تمام شده مواجه می کند