رشد قیمت پلی‌پروپلین درهفته اخیر

با افزایش تقاضا برای پلی پروپیلن در بازارهای وارداتی شرق و جنوب آسیا، قیمت این محصول روندی رو به رشد را در هفته اخیر تجربه کرد.

پلاتس: با تقویت ارزش یوان در برابر دلار در برهه کنونی، تقاضا برای محموله‌های وارداتی پلی پروپیلن از سوی چینی ها افزایش یافته و همین امر نیز منجر به رونق بازار وارداتی شده است. با ورود بخشی از تقاضای بازار داخلی به بازار وارداتی،  روند صعودی قیمت پلی پروپیلن در بازار نقدی داخل چین این هفته متوقف شد.

همچنین در جنوب شرق آسیا مشتریان ویتنامی پلی پروپیلن به منظور تجدید موجودی انبار خود تا پیش از تعطیلات سال نو قمری، سطح خرید خود را بالا برند و همین امر نیز تبدیل به عامل حمایتی از قیمت این محصول شد. در بازار جنوب آسیا نیز تقاضا در سطح مطلوبی است و در این میان عرضه در بازار وارداتی کماکان کفاف پویشش این تقاضا را نمی دهد.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 5 دلاری نسبت به هفته گذشته در سطح 1230 دلار معامله شد. این محصول در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا 10 دلار گران شد و در سطح 1265 دلار قرار گرفت. پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا نیز 10 دلار رشد کرد و در قیمت 1270 دلار معامله شد.

Submitted by admin on