رونق معاملات انواع پلی اتیلن در شرق آسیا

00:38 - 1400/01/18
معاملات انواع مختلف  پلی اتیلن این هفته در بازارهای آسیایی پر رونق پیگیری شد و این محصولات با رشد هفتگی قیمت به کار خود پایان دادند.

تعداد ملموسی از واحدهای تولید پلی اتیلن در خاورمیانه درفاصله زمانی فوریه تا آوریل به علت فرآیند تعمیر و نگهاداری از مدار تولید خارج خواهند شد و همین امر نیز چشم انداز عرضه این محصولات در آسیا را کدر کرده است.

در عین حال تعدادی از تولیدکنندگان منسجم پتروشیمی در شرق آسیا به علت وجود حاشیه سود مناسب اتیلن اقدام به فروش این محصول کرده و به تبع این امر تولید پلی اتیلن خود را پایین آوده اند که این امر نیز وضعیت عرضه را بیش از پیش محدود کرده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1250 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز با رشدی به همین میزان در سطح 1270 دلار گزارش می‌شود.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1220 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 20 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت در سطح 1240 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 30 دلاری در سطح 1350 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز  این محصول با رشد قیمتی 40 دلاری به 1380 دلار رسید.