نگاهی به معاملات هفتگی پلی‌اتیلن

00:14 - 1400/01/18
در هفته ای که گذشت پلی اتیلن سبک تغییر قیمت ملموسی را در آسیا تجربه نکرد اما انواع سبک خطی و سنگین این محصول روندی رو به رشد را پشت سرگذاشتند.

پلاتس: پلی اتیلن سبک هفته آرامی را پشت سرگذاشت و در غیاب فاکتور بنیادی تاثیرگذار بر بازار این محصول، قیمت تغییر ملموسی را در هفته اخیر تجربه نکرد. برخی فعالان بازار  محصولات پلیمری رشد قیمت اوایل ژانویه پلی اتیلن سبک را واکنشی بیش از حد به اجرای قانون موسوم مالیات سبز در چین ارزیابی می کنند و شرایط فعلی بازار را آرام  می دانند.

در این میان به تبع کمبود عرضه در بازار پلی اتیلن سبک خطی و پل اتیلن سنگین ، قیمت این محصولات رشدی مختصر را در بازارهای اسیایی تجربه کرد. برخی تولیدکنندگان یکپارچه در شرق آسیا به تبع حاشیه سود بهتر اتیلن اقدام به فروش مستقیم این محصول کرده  و تولید پلی اتیلن خود را کمی پایین آورده اند.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1230 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1250 دلار گزارش می‌شود که این رقم نیز نشان دهنده ثبات قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1200 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 10 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت در سطح 1220 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری در سطح 1320 قرار گرفت. در قرارداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز  این محصول با رشد قیمتی 30 دلاری به 1340 دلار رسید.