تداوم افزایش قیمت پلی‌اتیلن در آسیا

23:53 - 1400/01/17
این هفته نیز شاهد پایداری روند رو به رشد حاکم بر بازار انواع پلی اتیلن در آسیا بودیم و قیمت این محصولات بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفتند.

پلاتس: یکی از اصلی ترین دلایل رشد قیمت پلی اتیلن‌ها در آسیا را می‌توان کمبود عضه این محصولات در هفته اخیر دانست. افزایش قیمت نهاده‌های تولید این محصولات در ماه‌ های اخیر منجر به کاهش تولید واحدهای غیر منسجم شده و همین امر نیز میزان عرضه را در بازارهای آسیای کمی پایین اورده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1230 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1250 دلار گزارش می‌شود که این رقم نیز نشان دهنده افزایش 20 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1190 رسید که این رقم نشان دهنده رشد 10 دلاری قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت در سطح 1210 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 20 دلاری در سطح 1310 قرار گرفت. در قاررداد سی‌‍‍‌‌اف‌آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود وقیمت به 1310 دلار رسید.