صعود قیمت پی‌وی‌سی به تبع رشد تقاضای هند

در پی تقویت تقاضا برای پی وی سی در بازارهای وارداتی آسیا به ویژه در بازار هند، قیمت این محصول رشدی 10 تا 30 دلاری را در مناطق مختلف تجربه کرد.

پلاتس: هفته گذشته بخش اعظمی از محموله های پی وی سی تولید تایوان در بازار نقدی به فروش رسید و این هفته عرضه از سوی این کشور در بازار کاهش یافت. در عین حال تقاضا برای پی وی سی از سوی هند در بازار به شدت رشد کرد و همین امر نیز قیمت در بازار نقدی را در مسیر افزایشی قرار داد.

فعالان بازار محصولات پتروشیمی از احتمال تداوم تقاضای قوی از سوی هند برای وی پی سی در میان مدت  خبر می دهند و همین امر را عاملی در تحریک قیمت این محصول تلقی می کنند. به تبع وجود تقاضای قوی از سوی هند، بسیاری از محموله ها به سوی بازار وارداتی این کشور سرازیر شده اند و همین امر نیز عرضه در دیگر بازارها را کاهش داده و به رشد قیمت دامن زده است.

بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی اف آر چین با رشدی 10 دلاری نسبت به پایان هفته گذشته در سطح 920 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز با افزایشی 15 دلاری در سطح 925 دلار  معامله شد. همچنین در قراردادهای سی اف آر هند این محصول با رشدی 30 دلاری در سطح 990 دلار قرار گرفت.

Submitted by admin on