تغییر ماموریت رنوپارس

بر مبنای گفته‌های مدیران رنوپارس خودروهای تولیدی رنو در ایران استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند، به همین دلیلی مدیرعامل این شرکت از تغییر ماموریت رنو پارس خبر می‌دهد.

در شرایطی که رنو خود را آماده اجرای قرارداد جدیدش در ایران می‌کند، احتمالا سرنوشت رنوپارس و قرارداد پلت‌فرم مشترک X90، دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و حتی ممکن است در دو سال دیگر پرونده‌شان بسته شود.آن‌طور که رامتین اسماعیلی؛ مدیرعامل رنوپارس در نشست خبری اعلام کرد، با توجه به ارتقای استانداردهای داخلی به ۸۸ مورد، محصولات خانواده  X90،  امکان تولید نخواهند داشت.

اصل تشکیل رنوپارس به قرارداد پلت‌فرم مشترک X90 مربوط می‌شود، قراردادی که اوایل دهه ۸۰ میان رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و ایران‌خودرو و سایپا منعقد شد. طبق این قرارداد که البته با حدود چهار سال تاخیر اجرایی شد، بنا بود چند محصول مختلف روی پلت‌فرم موردنظر ساخته شود و یکی از آن‌ها همین تندر-۹۰ معمولی و مدل‌هاچ بک آن یعنی ساندرو است. در این بین رنوپارس نیز تشکیل شد تا به نوعی وظیفه تامین قطعات محصول‌های موردنظر را در ایران به عهده گرفته و نقل‌و‌انتقالات مالی را نیز انجام دهد.

جزییات نشست خبری را اینجا بخوانید.

Submitted by admin on