علت برکناری مدیران « تاپیکو » و دو هلدینگ

23:01 - 1400/01/17
مدیرعامل شستا با اعلام علت برکناری مدیران تاپیکو و دو هلدینگ دارویی و ساختمانی، عمران، دریافت حقوق نجومی توسط دو عضو هیات مدیره پتروشیمی حاضر در بورس را تایید کرد.

در پی فرمان ۹ گانه وزیر کار، همه افرادمشمول ماده 241 قانون تجارت و عضو هیات مدیره دو یا چند شرکت هلدینگ پتروشیمی تاپیکو استعفا دادند و ماده 241 قانون تجارت کامل در شستا انجام شد. مرتضی لطفی؛ مدیرعامل شستا این صحبت‌ها را زمانی که در برنامه پایش حضور یافته بود، مطرح و عنوان کرد.

البته لطفی درباره اینکه طبق اطلاعات منتشره در کدال افرادی همچون ا.خ؛ عضو هیات مدیره هلدینگ تاپیکو و بورس کالای ایران، ا. ت؛ عضو هیات مدیره پتروشیمی آبادان و استاندار کنونی استان فارس ، م. ش؛ نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی مرجان و مدیر عامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی شیمی بافت، م. م؛ عضو هیات مدیره پتروشیمی فارابی و عضو هیات مدیره سرمایه‌گذاری دانایان پارس و مدیرعامل پتروشیمی زنجان، همچنان فعال هستند، می‌گوید: نمی‌توانیم شرکت‌ها را مجبور به تغییر اعضای هیات مدیره کنیم ولی می‌توانیم اشخاص را وادار کنیم استعفا دهند.

به باور مسئولان بورسی این اقدام انجام شده ولی فرایند آم زمان بر بوده و به تایید سازمان بورس نیاز دارد. در این میان مدیران عامل هلدینگ‌های تاپیکو، دارویی و ساختمان که بازنشسته بودند را برکنار کردیم.

در این باره مدیرعامل شستا همچنین درباره وضعیت بازنشستگان شاغل در شرکت‌های زیر مجموعه تاپیکو شامل امین بیانک؛ مدیرعامل پتروشیمی غدیر، مهرداد گرمسیری؛ قائم مقام پتروشیمی غدیر ، مسعود جمشیدی؛ عضو هیئت مدیره پتروشیمی فارابی و مسعود جبرییلی؛ مدیر عامل پتروشیمی آبادان نیز تاکید کرد: در حال جایگزین کردن این افراد بوده و می‌توانیم در ماه 60 ساعت از این گروه استفاده کنیم .

مجری برنامه در خصوص اینکه چرا هر یک از دو عضو موظف هیات مدیره پتروشیمی فن آوران ( که با سرمایه 95 میلیارد تومانی در بورس حاضر است) ماهانه بیش از 17 میلیون تومان حقوق دریافت اما به کارخانه هم نمی‌روند، با تایید دریافتی و دور کاری این دو عضو هیات مدیره تاکید کرد: مدیر عامل این شرکت مقیم خوزستان است و دریافتی‌ آن کم است، اما در حال تغییر دو عضو هیات مدیره پتروشیمی فن آوران هستیم و بزودی این افراد برکنار می‌شوند و وضعیت حقوقی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.