نبض اوره در دستان چین

22:44 - 1400/01/17
با بررسی عوامل حمایتی از قیمت‌ها مشخص شد قیمت اوره کاملا به تلاطم تولید واحدهای چینی باز می‌گردد.

 قیمت اوره پیش از آغاز فصل سرما بار دیگر از کف فاصله گرفت. بازار اوره جهانی در سال‌های اخیر به واسطه ظرفیت مازاد موجود در بازار و از سوی دیگر چشم‌انداز ضعیف تقاضا تا سطوح کمتر از ۲۰۰ دلار نزول یافت.

در حالی‌‌که عمده مصرف اوره در سطح جهان در بخش کودهای شیمیایی است انتظار برای رشد محسوس تقاضا از این بخش در بازار اوره وجود نداشت. با این وجود اختلالات سمت عرضه باعث شد قیمت اوره از کف‌های چندین ساله فاصله بگیرد.البته در سال جاری میلادی نیز شاهد تکرار این روند بودیم. مواردی مانند افزایش قیمت خوراک واحدهای اوره‌ساز به خصوص در کشور به حمایت از قیمت اوره آمد.

علاوه بر این، واحدهای اوره‌ساز چینی در سال ۲۰۱۷ در پی محدودیت‌های محیط زیستی که دولت این کشور به منظور کنترل سطح آلودگی شهرهای بزرگ در پیش گرفت، با کاهش سطح فعالیت و بعضا توقف تولید مواجه شدند. چین به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تولید و صادرکننده اوره در بازار جهانی محسوب می‌شود. بر این اساس اختلالات سمت عرضه در این کشور می‌تواند به حمایت از قیمت اوره بیاید. سیاست‌های دولت چین در کاهش مصرف زغال سنگ به‌عنوان عامل اصلی آلودگی از دلایلی است که می‌‌تواند در حمایت از قیمت اوره موثر باشد.

گزارش تفصیلی بازار اوره

در همین رابطه بخوانید:

رشد 6 درصدی قیمت اوره در بازارهای جهانی

شرط جذابیت اوره‌ای‌ها