توافق « ومعادن » و « کنور » با استرالیایی‌ها

22:29 - 1400/01/17
با توجه به تجارب شرکت‌های استرالیایی در بخش اکتشاف، استرالیایی‌ها ب هدنبال این هستند که در این زمینه با سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همکاری مناسبی داشته باشند و این موضوع در نشست مشترک مدیران هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سفیر استرالیا مطرح و گفت‌وگوهای مفصلی درباره آن انجام گرفت.

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود؛ توسعه معدنی و صنعتی صبانور یک پهنه اکتشافی در منطقه راور کرمان به وسعت بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع را در اختیار گرفت.

به گفته عزیز‌اله عصاری؛ مدیرعامل این هلدینگ که با «دنیای اقتصاد»‌ گفت‌وگویی به انجام رسانده، در این منطقه ذخایر غنی فراوانی از فلزهای مختلف وجود دارد که مجموعه در نظر دارد روی آن کار کند.  از جمله موارد مهمی که در مورد پهنه راور می‌توان ذکر کرد،‌ وجود ذخایر فلز روی در این منطقه است و با توجه به روند رو به اتمام ذخایر معادن روی در جهان،‌ این فلز از ارزش بالایی برخوردار است.

مدیرعامل در این باره تاکید می‌کند: در همین راستا رایزنی‌هایی با نمایندگانی از استرالیا به‌عنوان یک کشور مطرح در زمینه معدن و صنایع معدنی انجام  و البته با استقبال استرالیایی‌ها روبه‌رو شد. در این نشست سفیر استرالیا نیز قول مساعدت‌های همه‌جانبه‌ای را برای هماهنگی و ترغیب شرکت‌های استرالیایی برای همکاری با شرکت‌های هلدینگ داد؛ به طوریکه مقرر شد به‌زودی هیات‌ بلندپایه استرالیایی با رویکرد معدنی به ایران سفر کند.