رکود معاملات پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

22:10 - 1400/01/17
قیمت پلی اتیلن سبک در هفته اخیر سیری نزولی را در بازارهای آسیایی تجربه کرد اما پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین روند باثباتی را پشت سر گذاشتند.

پلاتس: پلی اتیلن سبک این هفته با افت ملموس تقاضا در بازار چین مواجه شد و همین امر نیز به افت قیمت این محصول دامن زد. فعالان بازار از تعطیلی 40 درصد از صنایع پایین دستی پلی اتلین سبک به دستور دولتچین  به تبع بالا رفتن سحط آلودگی هوا خبر می دهند امری که تقاضا برای این محصول را به شدت پایین آورده است.

در بازار پلی اتیلن سبک خطی نیز به علت رکود فصلی حاکم بر بازار ، سطح فعالیت ها در این هفته بسیار کم بود و همین امر نیز به ثبات قیمت در بازارهای وارداتی منجر شد. وضعیت مشابهی نیز در بازار پلی اتیلن سنگین مشاهده شد.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی 40 دلاری در سطح 1200 دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 1220 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده کاهش 30 دلاری قیمت در هفته اخیر است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1170دلار رسید که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت در این هفته است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و قیمت در سطح 1190 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری قابل ذکر در سطح 1290 قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا وضعیت مشابهی حاکم بود و این محصول در سطح 1290 دلار در هر تن معامله شد.