فاینانس 350 میلیون یورویی « ومعادن »

21:58 - 1400/01/17
مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از جذب بیش از 350 میلیون یورو فاینانس در یک سال گذشته خبر داد که عمده آن‌ها در کارخانه گل گهر سیرجان استفاده شد.

عزیز اله انصاری در نشستی خبری با تایید جذب بیش از 350 میلیون یورو فاینانس در یک سال گذشته می‌گوید: تاکنون فاینانسورهایی از چین، آلمان، ایتالیا و برخی کشورها به این شرکت مراجعه کردند که انتقال فناوری و آموزش نیروی انسانی نیز مطالبه اصلی این شرکت از آن‌هاست.

تهیه کاتالیست هیدروکراکینگ

این فعال معدنی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این گروه در یک سال گذشته گفت: شهریور پارسال کنسانتره صبا نور شهرک از پیشرفت 60 درصدی، گندله همدان از پیشرفت 62 درصدی، کک طبس از پیشرفت 88 درصدی و سرمد ابرکوه از پیشرفت 85 درصدی برخوردار بود و اکنون همه آن‌ها به بهره‌برداری رسید یا آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت «کاتالیست ایرانیان» که شرکتی دانش بنیان و زیرمجموعه این گروه است، از تولید کاتالیست «هیدروکراکینگ» از سوی این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد. هیدروکراکینگ کاتالیستی استراتژیک در صنعت نفت است که با وجود سابقه بیش از یکصد ساله صنعت نفت ایران همچنان از خارج وارد می‌شود، اما سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات امید است در آینده نزدیک به تولید انبوه برسد.

همچنین تولید کاتالیست اسید سولفوریک - استفاده در فرآوری مس- تولید کاتالیست DRA - استفاده در احیای مستقیم آهن اسفنجی و کاتالیست ATR - مورد استفاده در صنعت پتروشیمی با فعالیت‌های شرکت دانش بنیان حاصل شد.